Ταινιόραμα στη Θεσσαλονίκη

3 Ιουλίου 2013

Τον χάρτη μιας κινηματογραφικής διαδρομής με 63 σταθμούς προτείνει για το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας–Θράκης.

Από τις 15 Ιουλίου ως τις 15 Σεπτεμβρίου, στον κινηματογράφο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ (Φιλικής Εταιρείας 44, τηλ. 2310261727), θα προβληθούν 63 ταινίες, χωρισμένες σε ενότητες, που διατρέχουν διαφορετικά είδη, περιόδους και τεχνικές, συγκροτώντας εντέλει ένα παζλ που ανταποκρίνεται στην γνήσια αμηχανία κάθε κινηματογραφόφιλου που καλείται να απαντήσει στο ερώτημα «Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;» 

Η διοργάνωση ακολουθεί τον βηματισμό της οικογένειας Στεργιάκη, που χρόνια τώρα ανασαίνει με αφιερώματα, ταινιοράματα και επιμονή στο art cinema. Το ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ στη Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί παρά να είναι αφιερωμένο στη μνήμη του πρώτου διδάξαντα Αντώνη Στεργιάκη.

Η είσοδος σε κάθε προβολή στοιχίζει 5€. Τα μέλη της ΕΣΗΕΜ-Θ δικαιούνται δωρεάν είσοδο δείχνοντας την ταυτότητα της Ένωσης.  

Το πλήρες πρόγραμμα της διοργάνωσης είναι το ακόλουθο (αναζητήστε το έντυπο στο κάτω μέρος αυτής της σελίδας), και από τη Δευτέρα σε βιβλιοπωλεία, καφέ, βίντεο κλαμπ και άλλα καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

 

ΙΟΥΛΙΟΣ

 

Ταινίες στολισμένες με… χρυσάφι

 

Δε 15 – Μέλι

(Bal, 103’, 2010) 
Ο Γιουσούφ είναι μοναχοπαίδι και ζει με τους γονείς του σε μια απομονωμένη ορεινή περιοχή. Για το νεαρό αγόρι, το γειτονικό δάσος είναι μέρος μυστηρίου και περιπέτειας όπως το ζει ενώ συνοδεύει τον πατέρα του στη δουλειά καθημερινώς. Ο πατέρας του ο Γιακούπ, είναι μελισσοκόμος και τοποθετεί τις κυψέλες του στις κορυφές των πιο ψηλών δέντρων του δάσους. Χρυσή Αρκούδα στο Φεστιβάλ Βερολίνου γι’ αυτή την ποιητική αλληγορία του Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Τρ 16 – Μυστικά και ψέματα

(Secrets and Lies, 142’, 1996)
Πετυχημένη μαύρη γυναίκα ανακαλύπτει μετά από χρόνια τη μητέρα της, μια λευκή γυναίκα χαμηλής τάξης. Εκείνη όμως την αρνείται. Οι συγκινήσεις δίνουν και παίρνουν, ενώ τα μυστικά της καθεμιάς βγαίνουν στην επιφάνεια.  Χρυσός Φοίνικας Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών και ακόμη δυο βραβεία, Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας, και πέντε υποψηφιότητες στα Όσκαρ, γι’ αυτό το αριστούργημα του Εγγλέζου σκηνοθέτη Μάικ Λι.

Προβολές: 20.30 – 23.05

 

Τε 17 – Ανάμεσα στους τοίχους

(Entre les Murs, 128’, 2008)
Σε μια υποβαθμισμένη συνοικία του Παρισιού, ένας νεαρός καθηγητής και οι 25 μαθητές μιας τάξης του λυκείου ξεκινούν τη σχολική τους χρονιά, η οποία θα βάλει σε δοκιμασία τις αξίες και τα πιστεύω τους. Η ταινία της χρονιάς, που έσπασε ταμεία, κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών, και έκανε τον σκηνοθέτη της Λοράν Καντέ τον πλέον δημοφιλή στη διεθνή κινηματογραφία.

Προβολές: 21.00 – 23.10

 

Πε 18 – Ακίνητες ζωές

(Still Life, 111’, 2006)
Η λυρική ταινία του Ζανγκ Κε Για μιλάει για μια πόλη που βρίσκεται ολόκληρη κάτω από το νερό και τους κατοίκους της που επιστρέφουν για να σώσουν ό,τι μπορούν και να αποχαιρετίσουν αυτούς που έχασαν. Παράλληλα, δύο άνθρωποι, ένας ανθρακωρύχος και μια νοσοκόμα επιστρέφουν μετά από χρόνια για να ανταμώσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Ζωές σε περίεργα όρια

 

Πα 19 – Όταν πέφτει η νύχτα

(When Night is Falling, 94’, 1995)
Στην ταινία της Πατρίσια Ροζεμά, η Καμίλ και ο Μάρτιν είναι δάσκαλοι, ερωτευμένοι, και αποφασίζουν να παντρευτούν. Αλλά όταν πεθαίνει ο σκύλος της Καμίλ, τα πράγματα αλλάζουν ριζικά, καθώς συνειδητοποιεί ότι η αγάπη της για τον Μάρτιν δεν είναι καν όση για το σκύλο της. Και τότε μπαίνει στη ζωή της η Πέτρα…

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 Σα 20 – Χαμένες αγάπες

(Amores Perros, 2000, 154΄)

Ένα οδυνηρό τροχαίο δυστύχημα συνδέει τρεις ιστορίες, των οποίων οι πρωταγωνιστές στο όνομα της αγάπης παίζουν με την απώλεια, τη λύπη, τη σκληρή πραγματικότητα. Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας και δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών, αυτό το υπαρξιακό δράμα που έκανε ευρύτερα γνωστό τον Μεξικανό Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ιναρίτου.

Προβολές: 20.30 – 23.05

 

 Κυ 21 – Χαμένη λεωφόρος

(Lost Highway, 134’, 1997)
Μετά από ένα παράξενο ατύχημα σε πάρτι, ένας σαξοφωνίστας της τζαζ κατηγορείται για το φόνο της γυναίκας του και μπαίνει στη φυλακή, όπου μεταμορφώνεται σε… νεαρό μηχανικό. Ο παρανοϊκός κόσμος του Ντέιβιντ  Λιντς σε όλο του το μεγαλείο, με τη σπινταριστή μουσική του Άντζελο  Μπανταλαμέντι και την υπέροχη ερμηνεία της Πατρίτσια Αρκέτ.

Προβολές: 20.45 – 23.00

 

Δε 22 – Γυρίζω σπίτι

(Vou Para Casa, 99’, 2001)
Στο αριστούργημα του Μανοέλ Ντε Ολιβέιρα με τους Μισέλ Πικολί, Κατρίν Ντενέβ, Τζον Μάλκοβιτς, η άνετη καθημερινή ζωή του ηλικιωμένου ηθοποιού ανατρέπεται καθοριστικά όταν μαθαίνει ότι η γυναίκα, η κόρη και ο γαμπρός του σκοτώθηκαν σε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα. Τώρα αυτό που πρέπει να κάνει είναι να αναλάβει τον εγγονό του και να αποδεχθεί το τέλος της πολύχρονης και επιτυχημένης καριέρας του στο θέατρο…

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 

Νοτίως της Αμερικής…

 

Τρ 23 – Battle in Heaven

(98’, 2005)

Αυτή η σκληρή μεξικανική ταινία του Κάρλος Ρεϊγάδας διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Καννών. Ο Μάρκος, σοφέρ στρατηγού στην πόλη του Μεξικού, νιώθει τύψεις γιατί απήγαγε με τη γυναίκα του ένα βρέφος το οποίο πέθανε. Εξομολογείται τα πάντα στην Άννα, την κόρη του στρατηγού, η οποία με τη σειρά της εκπορνεύεται για προσωπική ευχαρίστηση.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Τε 24 – Leonera

(113’, 2008)

Η Τζούλια ξυπνάει μέσα στο διαμέρισμά της περικυκλωμένη από τα ματωμένα πτώματα του Ραμίρο και του Ναουέλ. Ο Ραμίρο ζει ακόμα, ο Ναουέλ είναι νεκρός. Ήταν και οι δυο ταυτόχρονα εραστές της Τζούλια, και ένας από τους δυο την έχει αφήσει έγκυο. Η Τζούλια μπαίνει σε ένα σωφρονιστικό ίδρυμα για μητέρες και εγκύους κρατούμενες. Τις πρώτες μέρες τις περνάει μοναχική και απόμακρη. Δυο καινούριοι χαρακτήρες μπαίνουν στην ζωή της. Η μία είναι η Μάρτα, μία κρατούμενη που μεγάλωσε δυο παιδιά μέσα στη φυλακή και που γίνεται οδηγός και σύμβουλός της. Η άλλη είναι η Σοφία, η μητέρα της Τζούλια, ένας αμφίσημος χαρακτήρας , την οποία η Τζούλια ξανασυναντά μετά από πολλά χρόνια. Η Σοφία προσπαθεί να επανορθώσει τα λάθη του παρελθόντος. Βοηθά την κόρη της, προσλαμβάνοντας έναν καλό δικηγόρο, στέλνοντας της βρεφικά ρούχα και σιγά σιγά αποκαθιστά τη σχέση μαζί της. Η σκηνοθεσία είναι του Πάμπλο Τραπέρο.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πρωταγωνιστές τα παιδιά

 

Πε 25 – Το αεροπλανάκι που μου χάρισε ο μπαμπάς μου

(L’ Avion, 100’, 2005)
Ο Τσάρλι είναι ένα αγοράκι που μένει σε ένα απομακρυσμένο σπίτι με τη μητέρα του και τον πιλότο πατέρα του. Μια χριστουγεννιάτικη νύχτα, ο πατέρας θα επιστρέψει στο σπίτι κρατώντας ένα λευκό αεροπλανάκι, κατασκευασμένο από τον ίδιο σαν δώρο για το μικρό Τσάρλι. Αυτή, όμως, είναι και η τελευταία επαφή του μικρού με τον πατέρα του, αφού την επόμενη μέρα θα πληροφορηθούν για το μοιραίο αεροπορικό δυστύχημά του.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Πα 26 – Το χρώμα του παραδείσου

(The Color of Paradise, 90’, 1999)
Τη δύσκολη σχέση του πατέρα που θέλει να ξαναπαντρευτεί, και του τυφλού γιου του που ζει σε μια κλινική, περιγράφει ο Ματζίντ Ματζιντί, ένας εκ των κορυφαίων σύγχρονων Ιρανών σκηνοθετών. Νατουραλιστικό δράμα που εξετάζει αφενός τη διάθεση του μικρού παιδιού για την ίδια τη ζωή, αφετέρου του πατέρα που θέλει να ξαναφτιάξει τη ζωή του μακριά από κάθε είδους «προβλήματα». Βραβείο στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Ένα ισπανικό δίδυμο

 

Σα 27 – Εξολοθρευτής άγγελος

(El Angel Exterminador, 95’, 1962)
Οι καλεσμένοι σε δείπνο ενός αριστοκρατικού σπιτιού, βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε αυτό και δεν μπορούν να φύγουν από εκεί. Μόνος ένας άγγελος – εξολοθρευτής μπορεί να τους«σώσει». Το σουρεαλιστικό διαμάντι του Λουίς Μπουνιουέλ, που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Κυ 28 – Matador

(110’, 1986)

Ένας πρώην ταυρομάχος και μια γυναίκα δικηγόρος μπλέκονται σε ακραίες και παρανοϊκές καταστάσεις λόγω και των ενδόμυχων ψυχολογικών τους καταστάσεων. Από τις καλύτερες μαύρες κωμωδίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ  που λάτρεψαν οι σινεφίλ των ‘80s. Με τον Αντόνιο Μπαντέρας.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 

Μια εβδομάδα με ταινίες που ζητάνε μια δεύτερη ευκαιρία…

 

Δε 29 – Ξέχασέ με

(Oublie moi, 95’, 2004)
Δια χειρός της Νοεμί Λβόβσκι εκτυλίσσονται αριστοτεχνικά αφενός η ιστορία της Ναταλί, που είναι ερωτευμένη με τον Αντουάν ο οποίος δεν τη θέλει τη ζωή του, ενώ την ίδια ώρα ο Φαμπρίς, που είναι ερωτευμένος μαζί της, υποφέρει τα πάνδεινα στα χέρια της. Αφετέρου η ιστορία της Κριστέλ… Βραβεία σε πολλά ξένα φεστιβάλ όπως και στο δικό μας, στη Θεσσαλονίκη.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Τρ 30 – Βόυτσεκ

(Woyzeck, 93’, 1994)
Ουγγρική ταινία, σκηνοθεσία του Γιάνος Σαζ με τους Λάγιος Κόβακς,  Νταιάνα Βακάρου, Πίτερ Χάουμα. Ο Βόιτσεκ, ένας μοναχικός άνθρωπος που δουλεύει υπάλληλος σε σιδηροδρομικό σταθμό, αγαπά παράφορα την πανέμορφη γυναίκα του, την οποία πολιορκεί επίσης ένας αστυνομικός. Ελεύθερη διασκευή ενός έργου του Μπίχνερ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Τε 31 – Σταυροδρόμια ζωής

(Ajami, 120’, 2009)
Το Ατζάμι είναι προάστιο του Τελ Αβίβ, που έχει την ιδιαιτερότητα της πολυθρησκευτικότητας. Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι συνυπάρχουν, όχι πάντοτε αρμονικά. Πέντε ιστορίες περιπλέκονται στην καθημερινότητα αυτής της κοινότητας. Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, Ταινίας, Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών, Χρυσός Αλέξανδρος και Βραβεία Σεναρίου και Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

 

Πε 1 – Γουέντι και Λούσι

(Wendy & Lucy, 80’, 2008)
Σ’ αυτήν την ταινία της Κέλι Ράινχαρτ η Wendy Caroll (Michelle Williams) 
κατευθύνεται οδικός στο Ketchikan της Αλάσκας για να μπορέσει με την ελπίδα να βρει μια επικερδή εργασία και να ξεκινήσει μια καινούρια ζωή μαζί με το σκυλί της, την Lucy. Όταν το αυτοκίνητο της παθαίνει βλάβη στο Όρεγκον, συλλαμβάνεται για μικροκλοπή σε ένα τοπικό σουπερμάρκετ, 
προσπαθώντας να βρει τροφή για το σκυλί της. Αναγκάζεται να αφήσει την Lucy δεμένη έξω από το σουπερμάρκετ. Όμως όταν πλέον απελευθερώνεται,
η Lucy έχει γίνει άφαντη. Η Wendy απελπισμένη προσπαθεί να τη βρει, ενώ ταυτόχρονα βιώνει διάφορες ανθρώπινες καταστάσεις κατά την παραμονή της στην μικρή κωμόπολη.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πα 2 – Κάθε ψέμα κρύβει μια αλήθεια

(Kawasaki’s Rose, 100’, 2009)
Ο διακεκριμένος ψυχίατρος Πάβελ Γιόσεκ πρόκειται να τιμηθεί με το Memory of the Nation από την κυβέρνηση της Τσεχίας. Δεν είναι όμως και τόσο ηθικά άμεμπτος μια και στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με τις κομμουνιστικές μυστικές υπηρεσίες. Δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 2010.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Σα 3 – Οι αδελφές

(Sisters, 93’, 1973)
Το κλασικό θρίλερ του Μπράιαν Ντε Πάλμα μιλάει για την νεαρή Ντανιέλ,  ένα όμορφο μοντέλο, που συναντά έναν άντρα και τον οδηγεί στο διαμέρισμα της. Την επόμενη ημέρα, η Γκρέις, μια ρεπόρτερ, γίνεται μάρτυρας ενός μακελειού στο διαμέρισμα της Ντανιέλ, αλλά κανείς δεν την πιστεύει. Μαζί με έναν ιδιωτικό ντέντεκτιβ, η Γκρέις θα προσπαθήσει να εξιχνιάσει την υπόθεση.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Κυ 4 – Η ιστορία της Σου

(Sue, 123’, 1997)
Μια άνεργη κοπέλα ψάχνει να βρει καινούρια δουλειά αλλά και τη φιλία και τη συντροφικότητα μέσα από μια ουσιαστική ανθρώπινη επαφή. Η σχέση που ξεκινάει με έναν άνδρα, τον οποίο γνωρίζει σε εστιατόριο, την οδηγεί στην Ινδία και σε καταστάσεις που βιώνει για πρώτη φορά. Η πρώτη ταινία της γυναικείας τριλογίας του πολύ σημαντικού Ισραηλινού σκηνοθέτη Έιμος Κόλεκ είναι αυτή η αμερικανική παραγωγή, που κέρδισε τα Βραβεία FIPRESCI και της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Ερωτικά τρίγωνα

 

Δε 5 – Καταραμένη σχέση

(Total Eclipse, 111’ 1995)
Η αυτοκαταστροφική σχέση του νεαρού Γάλλου ποιητή Αρθούρου Ρεμπό με τον μέντορα του Πολ Βερλαίν, πίσω στον 19ο αιώνα. Πρωταγωνιστεί ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο στην αρχή της λαμπερής καριέρας του. Σε σενάριο του πολυβραβευμένου Κρίστοφερ Χάμπτον(«Επικίνδυνες σχέσεις», «Εξιλέωση»)  και σε σκηνοθεσία της Ανιέσκα Χόλαντ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Τρ 6 – Μαχαίρι στο νερό

(Knife in the Water, 94’, 1962)
Στο δρόμο για ταξίδι αναψυχής με γιοτ, ένα ζευγάρι προσκαλεί ταλαντούχο πλην ιδιαίτερο νέο να έρθει μαζί τους. Ένα παράξενο παιχνίδι διαδραματίζεται εντός της τριάδας. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ρομάν  Πολάνσκι, και μάλιστα πολωνικής παραγωγής, εντυπωσίασε. Κέρδισε το Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βενετίας, και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ  Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Οι αυτοκρατορίες του Ναγκίσα Οσίμα

 

Τε 7 – Η αυτοκρατορία του πάθους

(Ai No Borei, 110’, 1978)

Το ακραίο ερωτικό πάθος ενός 20χρονου φαντάρου και μιας 40χρονης νοικοκυράς, μητέρας και συζύγου οδηγεί στο έγκλημα, τη δολοφονία του συζύγου και στις τύψεις, σε μια κλασική ταινία δοσμένη με μια αγριάδα και έναν παροξυσμό. Η ιστορία είναι αληθινή και συνέβη το1895 σε έναν απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πε 8 – Η αυτοκρατορία των αισθήσεων

(Ai no Korida, 109’, 1976)
Στην προπολεμική Ιαπωνία, ένας άντρας και μια από τις ερωμένες του ξεκινούν έντονη ερωτική σχέση, όπου σίγα-σιγά η επιθυμία τους εξελίσσεται σε επικίνδυνη εμμονή. Η πορεία της επαφής αυτής τους ξεπερνά, τους διαλύει, τους καταστρέφει τις ζωές. Μεταξύ πορνογραφίας και τέχνης, το σινεμά του Ναγκίσα Οσίμα εξερευνά τις πιο καλά κρυμμένες περιοχές της ερωτικής επιθυμίας. Μια ταινία που προκάλεσε τα χρηστά ήθη της εποχής και απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Ο προβοκάτορας Λαρς φον Τρίερ

 

Πα 9 – Οι ηλίθιοι

(The Idiots, 110’, 1998)
Θέλοντας να ανακαλύψει την ευτυχία μέσα από την αθωότητα του χαζού,  που κρύβει μέσα του ο κάθε άνθρωπος, μία παρέα αστών εγκαθίσταται σε συνοικία πλουσίων της Κοπεγχάγης και αρχίζει να συμπεριφέρεται όπως τα άτομα με χαμηλή νοημοσύνη. Η πρώτη ταινία του περίφημου Δόγματος 95  δια χειρός Λαρς φον Τρίερ.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Σα 10 – Europa

(112’, 1991)
Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένας Αμερικανός γερμανικής καταγωγής δέχεται να εργαστεί στις σιδηροδρομικές γραμμές της διχοτομημένης Γερμανίας. Κι ενώ κάνει τα πάντα για να παραμείνει ουδέτερος, αντιλαμβάνεται γρήγορα τη δυσκολία αυτής της στάσης του. Η ευρωπαϊκή τριλογία του Λαρς φον Τρίερ ολοκληρώνεται με το πλέον πεσιμιστικό, σκοτεινό, δύστροπο σχόλιο του. Στο τελματωμένο σύμπαν που εισάγει τους ήρωες του, τα πάντα επιτρέπονται. Τρία βραβεία στο Φεστιβάλ των Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Κυ 11 – Το στοιχείο του εγκλήματος

(The Element of Crime, 104’, 1984)
Πρώην αστυνομικός επιστρέφει στη ρημαγμένη από τον πόλεμο Ευρώπη ώστε να ερευνήσει μια σειρά ύποπτων φόνων, χρησιμοποιώντας αμφισβητούμενες μεθόδους που του είχε διδάξει ο μέντοράς του.  Εντυπωσιακή είναι η πρώτη ταινία της ευρωπαϊκής τριλογίας του Λαρς φον Τρίερ, ο οποίος από τότε κιόλας μας έδειξε το δυστοπικό κοινωνικό του βλέμμα. Υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Δε 12 – Dogville – Director’s Cut

(178’, 2003)
Με αριστοτεχνική σκηνοθετική δεξιότητα ο Λαρς φον Τρίερ στήνει ένα υπαρξιακό, κοινωνικό δράμα πάνω σε μια θεατρική σκηνή. Το πρώτο μέρος της αμερικανικής τριλογίας του, με τη Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνίστρια, μας μεταφέρει στην Αμερική του ’30, όπου η φοβισμένη φυγάς Γκρέις βρίσκει καταφύγιο στην πόλη Ντόγκβιλ, κοντά στα Βραχώδη Όρη. Όταν η αστυνομία την αναζητά επίμονα, οι κάτοικοι αρχίζουν να την εκμεταλλεύονται βάναυσα, αλλά εκείνη καιροφυλακτεί με το επικίνδυνο μυστικό της.

Προβολές: 21.30 
 

Τρ 13 – Χορεύοντας στο σκοτάδι

(Dancer in the Dark, 140’, 2000)
Η Σέλμα, μια σχεδόν τυφλή Τσέχα μετανάστρια στις Η.Π.Α. του 1964,  συγκεντρώνει χρήματα για να χειρουργηθεί το παιδί της που πάσχει από την ίδια πάθηση. Όταν, όμως, ένας γείτονας κλέψει τις οικονομίες της, η αντίδρασή της θα προκαλέσει τραγικές εξελίξεις στους γύρω της.  Μουσικοχορευτική αλληγορία του Λαρς φον Τρίερ, που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας, όπως και η πρωταγωνίστρια του Μπιορκ το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Καννών της χρονιάς εκείνης.

Προβολές: 20.45 – 23.05
 

Αγαπήσαμε τόσο το ιταλικό σινεμά…
 

Τε 14 – Διαζύγιο αλά ιταλικά

(Divorzio all’ italiana, 105’, 1961)
Ένας παντρεμένος Σικελός βαρόνος ερωτεύεται παράφορα την ξαδέλφη του,  και κάνει τα πάντα για να πάρει διαζύγιο από τη γυναίκα του. Όσκαρ σεναρίου, δυο Χρυσές Σφαίρες και βραβείο BAFTA, για αυτήν την αθάνατη ιταλική κωμωδία του Πιέτρο Τζέρμι. Πρωταγωνιστούν οι Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και Στεφανία Σαντρέλι.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Πε 15 – Ο κλέψας του κλέψαντος

(I Soliti Ignoti, 106’, 1958)
Μια ετερόκλητη ομάδα μικροαπατεώνων προσπαθεί να ληστέψει το τοπικό ενεχυροδανειστήριο. Αθάνατη ιταλική φάρσα του Μάριο Μονιτσέλι, που έφτασε μέχρι το Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Με τους Βιτόριο Γκάσμαν  και Κλαούντια Καρντινάλε.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Πα 16 – Ο κλέφτης των παιδιών

(Il Ladro di Bambini, 1992, 114΄)

Εξαίσιος σκηνοθέτης ο Τζιάνι Αμέλιο, ο οποίος μιλάει για τον Μιλανέζο αστυνομικό Αντόνιο που παίρνει διαταγή να μεταφέρει δύο μικρά αδελφάκια σε ορφανοτροφείο της Σικελίας, μια και η μητέρα τους έχει συλληφθεί επειδή έσπρωχνε στην πορνεία το μικρό της κοριτσάκι. Άκρως ρεαλιστικό και σκληρό δράμα. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Σα 17 – Θεώρημα

(Teorema, 105’, 1968)
Ένας παράξενος άντρας επισκέπτεται μια πλούσια οικογένεια. Αποπλανεί τη μητέρα, την κόρη, το γιο, και εντέλει τον πατέρα. Με την ξαφνική φυγή του κανείς δε μπορεί να συνεχίσει να ζει όπως πριν. Από τις πλέον δημοφιλείς ταινίες του Πιέρ Πάολο Παζολίνι. Βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας για τη Λάουρα Μπέτι. Πρωταγωνιστεί η Σιλβάνα Μανγκάνο.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Κυ 18 – Senso

(118’, 1954)
Μια μπερδεμένη και νευρωτική Ιταλίδα κοντέσα προδίδει ολόκληρη τη χώρα της για έναν αυτοκαταστροφικό δεσμό της με Αυστριακό αξιωματικό. Δράμα εποχής, ιστορικής αξίας και προσοχής, με την Αλίντα Βάλι.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Δε 19 – Έκλειψη

(L’ Eclisse, 126’, 1962)
Μια νέα και όμορφη γυναίκα συναντά έναν πολύ ζωντανό, επίσης νεαρό, άνδρα και τον ερωτεύεται. Όμως, η σχέση τους είναι καταδικασμένη ν’ αποτύχει εξαιτίας της άστατης φύσης τους. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών για την ταινία του Αντονιόνι, όπου πρωταγωνιστούν οι σταρ της εποχής Μόνικα Βίτι και Αλέν Ντελόν.

Προβολές: 21.00 – 23.05
 

Τρ 20 – Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα

(Salò, ο le 10 giornate di Sodoma, 116’, 1975)
Στη ναζιστική, φασιστική Βόρεια Ιταλία λίγο πριν τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τέσσερις φασίστες κλείνουν εννιά νεαρά αγόρια και κορίτσια σε ένα κάστρο και τα βασανίζουν σωματικά, σεξουαλικά και διανοητικά επί 120  μέρες. Υποβλητική μεν ανατριχιαστική και άρρωστη δε, αυτή η αμφιλεγόμενη και πολυσυζητημένη τελευταία ταινία του αιρετικού καλλιτέχνη Πιέρ Πάολο Παζολίνι, μερικούς μήνες πριν την αποτρόπαια δολοφονία του. Ταυτόχρονα αποτελεί και μια αλληγορία, ένα σχόλιο στη φασιστική αντίληψη περί ανθρώπου και κοινωνίας.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Τρία κλασικά αριστουργήματα

 

Τε 21 – Πολίτης Κέιν

(Citizen Kane, 119’, 1941)
Ο θάνατος ενός μεγιστάνα των μίντια αναστατώνει τους δημοσιογράφους που ψάχνουν να βρουν το τελευταίο του καλά κρυμμένο μυστικό. Το πιο εντυπωσιακό ντεμπούτο στην ιστορία του κινηματογράφου από τον  Όρσον Γουέλς. Όσκαρ Σεναρίου.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Πε 22 – Μερικοί το προτιμούν καυτό

(Some like it Hot, 120΄, 1959)
Καθώς δυο μουσικοί προσπαθούν να ξεφύγουν από επίθεση που δέχονται,  μεταμφιέζονται σε γυναίκες και γίνονται μέλη μιας γυναικείας μπάντας που ξεκινά περιοδεία. Απολαυστική αμερικανική κωμωδία σε σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ, με τους Μέριλιν Μονρόε, Τζακ Λέμον και Τόνι Κέρτις. Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας, Ανδρικής και Γυναικείας ερμηνείας, καθώς και Όσκαρ κουστουμιών.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Πα 23 – Λεωφορείον ο πόθος

(A Streetcar named Desire, 122’, 1951)
Γοητευτική και όμορφη δασκάλα, πλην καταθλιπτική, μετακομίζει στη νεαρή αδελφή της στη Νέα Ορλεάνη, βασανίζεται όμως από την εχθρότητα και τον κρυφό πόθο του κουνιάδου της. Τέσσερα Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για αυτή την εξαίσια μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού του Τένεσι Ουίλιαμς. Με τους Μάρλον Μπράντο και Βίβιαν Λι, σε σκηνοθεσία Ηλία Καζάν.

Προβολές: 21.00 – 23.05

 

 

 

Η κάμερα… στιλέτο των αδελφών Ταβιάνι

 

Σα 24 – Πατέρας αφέντης

(Padre Padrone, 113’, 1977)
Χρυσός Φοίνικας Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών γι’ αυτή την πραγματική ιστορία του Γκάβινο Λέντα, ενός χωριατόπαιδου και γιου βοσκού από τη Σαρδηνία, ο οποίος κατάφερε ν’ αντιμετωπίσει, ν’ αντισταθεί και, εντέλει, να ξεπεράσει τη σκληρότητα, τη βαρβαρότητα, τη μιζέρια και την οπισθοδρομικότητα του πατέρα τους και της κοινωνίας όπου μεγάλωσε, και να γίνει διακεκριμένος επιστήμονας.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Κυ 25 – Η νύχτα του Σαν Λορέντσο

(La Notte di San Lorenzo, 105’, 1982)
Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών για την περιπέτεια και την οδύσσεια μιας ομάδας κατοίκων ενός χωριού της Τοσκάνης, που αποφασίζει να φύγει από τον τόπο της όταν μαθαίνει ότι οι Ναζί σκοπεύουν να τον βομβαρδίσουν, ενώ οι Αμερικανοί καταφτάνουν για να τους απελευθερώσουν. Παρά τις διαταγές που τους έχουν δώσει οι Ναζί, σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην ιταλική επαρχία ώσπου να ενωθούν με τους Παρτιζάνους και τους Συμμάχους, που διαφαίνεται να επικρατούν στον πόλεμο.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Δε 26 – Κάτω από τον αστερισμό του σκορπιού

(Sotto il Segno dello Scorpione, 100’, 1969)
Οι αδελφοί Ταβιάνι, στην πρώτη σκηνοθετική δεκαετία τους, κινηματογραφούν αυτή τη«περίεργη» ιστορία που εκτυλίσσεται σε απροσδιόριστο χρόνο, κατά την οποία μία ομάδα αντρών -επιζήσαντες από ισχυρό σεισμό στο νησί τους, καταφθάνει σ’ ένα άλλο νησί, εξίσου σεισμογενές, και προσπαθεί να πείσει τους κατοίκους του να την ακολουθήσουν στην ενδοχώρα προκειμένου να οικοδομήσουν μια νέα και πιο ασφαλή κοινωνία. Τζιαν ΜαρίαΒολοντέ και Τζιούλιο Μπρόγκι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Τρ 27 – Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει

(Cesare deve morire, 76’, 2012)
Η κάμερα των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι εισχωρεί στη φυλακή Ρεμπίμπια, στα προάστια της Ρώμης, και καταγράφει τις οντισιόν, τις κουβέντες και τη διανομή των ρόλων, τις προετοιμασίες, και εντέλει το ανέβασμα της παράστασης «Ιούλιος Καίσαρας», με πρωταγωνιστές πραγματικούς κρατουμένους των φυλακών. Η ταινία αποτελεί μια μεταφορά όλο συμβολισμούς, ένα πείραμα, το παιχνίδι αναμόρφωσης, ή καλύτερα τον άκρως ιδιαίτερο τρόπο προσέγγισης της ελευθερίας, με φόντο το αληθινό περιβάλλον των φυλακών. Πως δηλαδή κλείνεται ο ρεαλισμός σε πλαίσια,  και μεταγράφεται διαμέσου της τέχνης ενός κλασικού έργου του Σαίξπηρ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 

Τέσσερις τρόποι να διαβάζεις το άρρητο…

 

Τε 28 – Μπουένος Άιρες σ’ αγαπώ

(Superclasico, 99’, 2011)

Σ’ αυτήν την αγαπημένη ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν ο Κρίστιαν είναι ιδιοκτήτης μιας κάβας στο χείλος της χρεοκοπίας, αλλά και οι υπόλοιποι τομείς της ζωής του δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση. Η σύζυγός του, Άννα,   τον έχει εγκαταλείψει και ζει στο Μπουένος Άιρες, όπου εργάζεται ως επιτυχημένη ατζέντισσα ποδοσφαιριστών και χαίρεται τη ζωή της με τον πάμπλουτο σταρ του ποδοσφαίρου Χουάν Ντίας. Μια μέρα, ο Κρίστιαν και ο 16χρονος γιος τους παίρνουν το αεροπλάνο για το Μπουένος Άιρες. Η αφορμή για το ταξίδι είναι τα χαρτιά του διαζυγίου, τα οποία ο Κρίστιαν θέλει δήθεν να υπογράψει μαζί με την Άννα, στην πραγματικότητα, όμως, σκοπός του είναι να προσπαθήσει να την ξανακερδίσει.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πε 29 – Ο θείος Μπούνμι θυμάται τις προηγούμενες ζωές του

(Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives, 113’, 2010)
Χρυσός Φοίνικας για αυτό το αβάν-γκαρντ ταϊλανδέζικο δράμα, όπου ο Θείος Μπούνμι, που υποφέρει από οξεία νεφρική ανεπάρκεια, επιλέγει να περάσει τις τελευταίες μέρες του στην εξοχή παρέα με αγαπημένους του ανθρώπους. Μένει έκπληκτος όταν εμφανίζεται μπροστά του το φάντασμα της πεθαμένης γυναίκας του που σκοπό έχει να τον φροντίσει, ενώ και ο χαμένος από καιρό γιος του επιστρέφει στο σπίτι σε άυλη μορφή.  Διερευνώντας τους λόγους της αρρώστιας του, ο Θείος Μπούνμι  κατευθύνεται στη ζούγκλα μαζί με την οικογένειά του έχοντας ως προορισμό μια μυστηριώδη σπηλιά, στην οποία πιστεύει ότι γεννήθηκε και πέρασε τις προηγούμενες ζωές του.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πα 30 – Τραγούδια από τον δεύτερο όροφο

(Songs from the Second Floor, 98’, 2000)
Με όχημα του μια πολύ ιδιαίτερη οικογένεια, ο Ρόι Άντερσον πατάει στα γερά θεμέλια του σουρεαλισμού και εμπνεόμενος από τον Περουβιανό ποιητή Σεζάρ Βαλέχο, μιλάει για την αγάπη, την ερωτική σύγχυση, το μεγαλείο και τις μικρότητες μιας σχέσης, τα ψέματα και την εγκατάλειψη, τη συντροφικότητα και την επιβεβαίωση. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Καννών για τον Σουηδό σκηνοθέτη, που έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό κοινό.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Σα 31 – Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ

(L’ annee Derniere a Marienbad, 94’, 1961)
Σ’ έναν πύργο εκτυλίσσεται η διφορούμενη ερωτική ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας, που μπορεί και να είχαν συναντηθεί τον προηγούμενο χρόνο στο Μαρίενμπαντ. Η σπουδαία σουρεαλιστική ταινία του Αλέν Ρενέ κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ  Σεναρίου για τον Αλέν Ρομπ Γκριγιέ. Με την Ντελφίν Σεϊρίνγκ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

Με τη δύναμη της ζωγραφικής…

Κυ 1 – Αντρέι Ρουμπλιόφ

(Andrei Rublev, 165’, 1969)
Μια από τις καλύτερες ταινίες του Αντρέι Ταρκόφσκι, που τιμήθηκε με το Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών. Η ζωή και το έργο του μεγάλου Ρώσου αγιογράφου Αντρέι Ρουμπλιόφ, στις αρχές του 15ου αιώνα.

Προβολές: 20.15 – 23.00
 

Δε 2 – Πόλοκ, ο ασυμβίβαστος

(Pollock, 122’, 2000)
Η ζωή και η καριέρα του Αμερικανού ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Εντ Χάρις, που λάτρεψε το κοινό. Με την δυναμική ερμηνεία του ίδιου. Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, επίσης,  στην Μαρσία Γκέι – Χάρντεν.

Προβολές: 21.00 – 23.05

 

 

Ο γλυκός ρεαλισμός των αδελφών Νταρντέν

 

Τρ 3 – Ροζέτα

(Rosetta, 90’, 1999)
Οι Βέλγοι αδελφοί Νταρντέν ξεδιπλώνουν τη ρεαλιστική μπαγκέτα τους στο δράμα της νεαρής Ροζέτα και κερδίζουν Χρυσό Φοίνικα, Ειδική Μνεία Οικουμενικής Επιτροπής και Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών. Μιας νεαρή κοπέλα από το Βέλγιο αναζητά δουλειά, με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθεί από την οικογένειά της.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Τε 4 – Υπόσχεση

(La Promesse, 92’, 1996)
Ο Ιγκόρ και ο πατέρας του Ροτζέρ νοικιάζουν διαμερίσματα σε παράνομους μετανάστες, οι οποίοι πολλές φορές δουλεύουν -επίσης παράνομα- γι’ αυτούς. Τα πράγματα όμως παίρνουν άσχημη τροπή, όταν πραγματοποιεί αιφνιδιαστική επίσκεψη ο επιθεωρητής εργασίας. Μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, που καθιέρωσαν τους Βέλγους αδελφούς Νταρντέν.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Με σέρβικη υπογραφή

 

Πε 5 – Εδώ κι εκεί

(Tamo i Ovde, 85’, 2009)
Ο Ρόμπερτ είναι ένας μεσήλικας Νεοϋορκέζος μουσικός που έχει μείνει χωρίς σπίτι. Πάσχει από κατάθλιψη και η ανάγκη του για χρήματα είναι πιο άμεση από ποτέ. Δέχεται, λοιπόν, την πρόταση του Μπράνκο, ενός νεαρού Σέρβου μετανάστη που ζει κάτω από δύσκολες συνθήκες στη Νέα Υόρκη. Συμφωνούν να ταξιδέψει ο Ρόμπερτ στο Βελιγράδι και να παντρευτεί την κοπέλα του Μπράνκο, την Ιβάνα, που χρειάζεται τα απαραίτητα χαρτιά για να μεταναστεύσει στις Η.Π.Α. Με αυτό τον τρόπο, θα βγάλει εύκολα και γρήγορα χρήματα. Το σχέδιο, όμως, δεν πηγαίνει όπως είχε σχεδιαστεί.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πα 6 – Ο μπαμπάς λείπει σε ταξίδι για δουλειές

(Otac na Službenom Putu, 136’, 1985)
Στα χρόνια που ο Τίτο και η μαμά Σοβιετική Ένωση δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις, ο Μέσα συλλαμβάνεται από το καθεστώς εξαιτίας μιας «απροσεξίας» του στην εφημερίδα. Ο γιος του, όμως, ο Μάλικ εξακολουθεί  να πιστεύει την ιστορία της μητέρας του ό,τι ο μπαμπάς λείπει σε ταξίδι για δουλειές. Χρυσός Φοίνικας και Βραβείο FIPRESCI στις Κάννες, υποψήφια για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας, για την -γεμάτη μαύρο χιούμορ- ιστορία που καθιέρωσε τον Σέρβο Εμίρ Κουστουρίτσα.   Έξοχες οι ερμηνείες τόσο του Μίκι Μανόλοβιτς όσο και της Μιριάνα Καράνοβιτς.

Προβολές: 20.45 – 23.00
 

 

Δυο ταινίες του Τόμας Βίντερμπεργκ

 

Σα 7 – Όλα για την αγάπη

(It’s all about Love, 104΄, 2003)
Σ’ ένα νοσηρό, εφιαλτικό κοντινό μέλλον, όπου ο κόσμος βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, ο Τζων και η Έλενα προσπαθούν να σώσουν το γάμο τους, την αγάπη τους την ίδια, και να μη χωρίσουν μια και όλα είναι μάταια γύρω τους. Ατμοσφαιρική, λυρική, ποιητική αυτή η αγγλόφωνη παραγωγή του Δανού σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ, στην οποία μας κερδίζουν τόσο οι υπέροχες ερμηνείες των Χόακιν Φοίνιξ, Κλερ Ντέινς και Σον Πεν, όσο και η αισθαντική μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Κυ 8 – Οικογενειακή γιορτή

(Festen, 105’, 1998)
Ο πατέρας – αφέντης γίνεται 60 χρονών. Για το λόγο αυτό αποφασίζει να γιορτάσει τα γενέθλια του σ’ ένα κάστρο, με όλη την οικογένειά του. Στο τραπέζι, ο καθένας βρίσκει την αφορμή για ν’ αποκαλύψει, να εξομολογηθεί αλήθειες, ψέματα, τις πιο μύχιες σκέψεις του. Η απαρχή του περίφημου Δόγματος 95, που πήρε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών και ήταν υποψήφια για τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Είναι η ταινία, άλλωστε, που έκανε γνωστό τον Δανό σκηνοθέτη Τόμας  Βίντερμπεργκ σ’ όλο τον κόσμο.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

 

Ο σκληρός κόσμος του Τσαν Γουκ Παρκ

 

Δε 9 – Old Boy

(120’, 2003)
Ένας άντρας απάγεται και φυλακίζεται για δεκαπέντε χρόνια. Μετά την απελευθέρωση του ψάχνει τις εξηγήσεις όπως και τον απαγωγέα του, για να πάρει την εκδίκησή του μέσα σε πέντε μέρες. Αυτή η συγκλονιστική ταινία για την ωμότητα, τη βία αλλά και τη ανθρωπιά της, αγαπήθηκε όσο καμία άλλη τη χρονιά εκείνη, ενώ έκανε γνωστό τον Παρκ παγκοσμίως. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

Τρ 10 – Τελευταία εκδίκηση

(Sympathy for Mr. Vengeance, 129’, 2002)
Στη Σεούλ, ο Ρίου, εργάτης σε εργοστάσιο, θέλει να γιατρέψει την υγεία της αδερφής του που πρέπει να κάνει άμεσα μεταμόσχευση νεφρού. Η απαγωγή ενός πλούσιου κοριτσιού γι’ αυτόν είναι μονόδρομος. Η πρώτη ταινία της περίφημης τριλογίας της εκδίκησης του Παρκ, έχει γίνει ήδη καλτ ανάμεσα στους σινεφίλ.

Προβολές: 20.45 – 23.00

 

Τε 11 – Δίψα

(Thirst, 133’, 2009)
Μετά από ένα αποτυχημένο επιστημονικό πείραμα, ένας ιερέας μετατρέπεται σε βαμπίρ και εγκαταλείπει την ασκητική του ζωή. Αιματηρό θρίλερ στα όρια από τον αιρετικό Κορεάτη σκηνοθέτη Τσαν Γουκ Παρκ. Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.

Προβολές: 20.45 – 23.00

 

Ο… καλός Κιμ Κι Ντουκ

 

Πε 12 – Το κορίτσι με το αγγελικό πρόσωπο

(Samaritan Girl, 95’, 2004)
Μια νεαρή πόρνη που πασχίζει για την επιβίωση της ενώ ο καλύτερος της φίλος τη φροντίζει και της οργανώνει τα ραντεβού της, ερωτεύεται παράφορα έναν από τους πελάτες της. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου για τον πλέον ανατρεπτικό σκηνοθέτη της Ασίας, τον Κιμ Κι Ντουκ.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Πα 13 – Pieta

(104’, 2012)
Έχοντας προσληφθεί ως μπράβος από τοκογλύφους, ένας άντρας εκφοβίζει και απειλεί αυτούς που χρωστάνε ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα που έχουν δανειστεί. Αυτός ο άντρας, που ούτε οικογένεια έχει ούτε τίποτα να χάσει ουσιαστικά, συνεχίζει τη δουλειά και αυτό τον τρόπο ζωής παρά τον πόνο που προκαλεί σε τόσους ανθρώπους καθημερινά. Μια ημέρα, μια γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του. Ο άντρας την απορρίπτει ψυχρά στην αρχή, όμως σταδιακά την δέχεται στη ζωή του. Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ταινίας και… χρυσή επιστροφή του Κιμ Κι Ντουκ στις καλές ταινίες.

Προβολές: 21.00 – 23.00
 

 

Ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες σήμερα είναι Τούρκος…

 

Σα 14 – Κλίματα αγάπης

(Iklimler, 101’, 2006)
Ένας καθηγητής πανεπιστημίου δε συμπεριφέρεται και με τον πλέον κομψό τρόπο στη σύζυγο του, που ασχολείται επαγγελματικά με την τηλεόραση. Από τα καλύτερα αριστοτεχνικά δράματα του σημαντικότερου σύγχρονου Τούρκου σκηνοθέτη Νουρί ΜπιλγκέΤσεϊλάν. Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Καννών.

Προβολές: 21.00 – 23.00

 

Κυ 15 – Κάποτε στην Ανατολία

(Bir Zamanlar Anadolu, 150’, 2011)
Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών για τον σημαντικότερο σκηνοθέτη -αυτήν τη στιγμή- στην Τουρκία, τον Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν. Μια ομάδα αντρών, αστυνομικοί, κρατικοί υπάλληλοι,  ένας εισαγγελέας, ένας γιατρός κι ένας κρατούμενος, αναζητούν στη νυχτερινή ύπαιθρο στα βάθη της Ανατολίας, την τοποθεσία όπου ο τελευταίος έχει θάψει το θύμα μιας δολοφονίας. Υπαρξιακό σινεμά δρόμου μιας διαφορετικής κουλτούρας.

Προβολές: 20.30 – 23.00

 

Το έντυπο πρόγραμμα

Facebook Twitter